Vše o jídle a pití ♦ Zásady správné snídaně

10. prosince 2010 v 10:25 | LovelyRose♥ |  Vše o jídle a pití
Jestli se necítíte na celkovou změnu jídelníčku, zkuste se alespoň správně nasnídat.

Zásady správné snídaně

Snídaně má obsahovat:
  • 1200-1600 kJ. Hodně lidí snídani šidí nebo zcela vynechává. A pak se přejedí…
  • Co nejméně jednoduchých cukrů. Cukry vás sice rychle zasytí, ale zanedlouho už zase budete mít hlad. Správné množství je 5 gramů a méně.
  • Nejméně 7 gramů bílkovin (třeba míchaná vajíčka). Díky bílkovinám vás hlad hned tak nepřepadne.
  • 5-10 gramů vlákniny. Dodává pocit nasycenosti. Ale ne všechno celozrnné pečivo je opravdu celozrnné, vybírejte si takové, kde opravdu vidíte zrna.

Co to znamená, když máme na něco chuť?

Máte nepřekonatelnou chuť na sušenky nebo na hranolky? Vaše tělo se vám chutěmi snaží dát něco na vědomí, sdělit své potřeby.
Jenomže vy nejspíš nevíte co. Tady je překlad řeči těla:
Chcete to vědět? Klikněte celý článek!

HranolkyToužíte po…

Slaných a tučných jídlech
Vaše tělo je lehce dehydrované.
Sůl totiž zadržuje vodu. Pokud máte chuť na slané, je to signál, že potřebujete doplnit tekutiny. Dehydrataci zabráníte, pokud budete dodržovat pitný režim: alespoň osm sklenic vody denně.

ČokoládaToužíte po…

Sladkostech a čokoládě
Organismus touto chutí hlásí, že potřebujete bílkoviny. Bez bílkovin totiž tělo nemá dostatek energie a cukry (v podobě sladkostí a čokolády) jsou jejich rychlým přísunem. Když si denně dáte jogurt, dostanete do těla 24 % celkového množství bílkovin.

TěstovinyToužíte po…

Pečivu a těstovinách
Vaše tělo říká: málo jíte! Chuť na těstoviny značí, že tělu chybí energie. Dbejte tedy na to, aby váš denní energetický příjem byl alespoň 5000 kJ (a pokud budete jíst těstoviny, dbejte na to, aby nebyly rozvařené, protože po těch se rychle zvýší hladina cukru v krvi).
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.